CheapTickets.nl
Een sterker product én merk
Travix is één van de grootste online reisbureaus en bezit internationale websites zoals CheapTickets, Vliegwinkel, Budgetair, Flugladen en Vayama. Ze opereren in meer dan 39 landen en zijn onlangs overgenomen door CTrip Group, 's werelds grootste online travelbedrijf. In Nederland is CheapTickets bekend, maar de overweging daalde terwijl de acquisitiekosten stegen.
Een nieuwe website met grootse ambitie
Met de nieuwe website verbeterden we zowel het bereik als de conversie op elk device. Bovendien bieden we een gebruikerservaring waardoor klanten graag terugkomen. Daarbij maakten we de time‑to‑market korter, waardoor we sneller kunnen inspelen op veranderingen in de markt.
De beste user experience van zoeken tot boeken
Boekingsites zijn doorgaans moeilijk uit elkaar te houden. CheapTickets.nl kiest echter voor een unieke benadering door de focus te leggen op een uitmuntende gebruikerservaring. Daarom hebben we de behoeften van de klanten als uitgangspunt genomen en de gehele gebruikersreis onder de loep genomen.
"Erg leuk om zo snel zoveel impact te kunnen maken door de gehele funnel, inclusief on‑ en offline brand building, inzichtelijk te maken en constant te kunnen optimaliseren!"
Miriam Pfeiffer, UX Strateeg
Van inzicht naar conversieoptimalisatie
We maakten alle data inzichtelijk en bouwden een infrastructuur waarmee continue optimalisatie mogelijk werd. Zo kon CheapTickets in on‑ én offline kanalen uitingen optimaliseren op resultaat. Het resultaat? Ruim 40% groei in merkbekendheid en dalende acquisitiekosten.
Mogelijk gemaakt door deze agencies
Soda Studio
Digital Product Design, UX Design & Strategie
Resoluut
Visual Design
Milkshake research
UX Research & Proposition Validation
Benieuwd naar de resultaten van deze case?
En we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Jasper Olieroock
Managing partner