Simyo

Een decennium van innovatie en groei

simyo 14

Als er een merk is dat weet hoe je je klanten blij maakt en houdt, dan is het Simyo wel. Simyo is een mobiele provider die abonnementen, sim‑only en prepaid diensten aanbiedt. De focus ligt op transparante tarieven en eenvoudige, klantgerichte dienstverlening. Ze zijn niet voor niets al 30 keer verkozen tot de Beste Mobiele Provider door de Consumentenbond. Een overwinning die wij in de +10 jaar samenwerken, regelmatig met ze mee mochten vieren.

simyo 05

Een Decennium van Innovatie en Groei

We vierden in de zomer van 2023 onze 10‑jarige samenwerking met Simyo. In die 10 jaar zijn er nog veel andere momenten gevierd, maar er is vooral ook hard gewerkt: van het ontwerpen en ontwikkelen van de website, de app, de mijn‑omgeving, de shop, vele doorontwikkelingen én recent de gloednieuwe merkidentiteit.

Simyo-groep

De Gloednieuwe Merkidentiteit

Simyo draait om eenvoud, kwaliteit en service. Waar voor je geld. Dingen gemakkelijker maken door alleen opties te bieden waar je echt wat aan hebt en van goede kwaliteit. Met de nieuwe visuele identiteit wilde Simyo de sterke speler (met betaalbare tarieven) uitstralen die ze zijn. Dit betekende afscheid nemen van Simyo's oude visuele identiteit. Het was tijd voor een nieuwe identiteit die kracht uitstraalt.

Een Nieuw Tijdperk van Krachtig Zelfvertrouwen

Simyo wil uitstralen wat het is: krachtig, vrolijk en vriendelijk. We ontwikkelden een nieuwe visuele identiteit die precies dat doet. Het logo is vereenvoudigd en krachtiger gemaakt, met oranje als kernkleur, die door toegevoegde kleuren de commerciële kracht en merksympathie benadrukt. Met een zelfverzekerde en frisse brand voice, kreeg Simyo een herkenbare persoonlijkheid die naadloos aansluit bij de nieuwe visuele identiteit. De nieuwe identiteit biedt talloze toepassingsmogelijkheden en versterkt Simyo's positie in de mobiele provider markt.

Banner Simyo - waarom duur doen?

Extra Kracht Met Interim Inzet

In de afgelopen jaren werkten we met Simyo op projectbasis en met hele interim teams of individuen op locatie. De manier van werken pasten we aan op de vraag, om zo samen tot de beste oplossingen te komen. Zo werkten hele interim teams van digitale specialisten direct naast de Simyanen aan de vernieuwe Mijn‑Omgeving en de nieuwe Phoneshop.

simyo 06

Een Vernieuwde Mijn-Omgeving

De Mijn‑Omgeving moest vernieuwd worden. Daarvoor leverden we een team van digitale interim professionals aan diverse teams van Simyo. Zo bouwden onze front‑end developers mee aan de Mijn‑Omgeving. In deze omgeving kunnen klanten zelf hun bundels aanpassen, opzeggen, verlengen of hun facturen en verbruik inzien.

simyo 02

Nieuwe Phoneshop

Simyo introduceerde een nieuwe propositie door ook mobiele telefoon aan te bieden. Een nieuw product betekent ook een nieuw podium waar dit gekocht kan worden. Onze interim UX Designers werkten mee aan de ontwikkeling hiervan: de phoneshop. Ze werkten onder andere aan conversie optimalisatie (A/B‑testen) en het uitdenken en ontwerpen van alle salesfunnels. Dit alles moest bijdragen aan de scherpe groeidoelstelling van Simyo, zonder daarmee de druk op de klantenservice toe te laten nemen. Er werd daarom onderzocht hoe klanten meer zelf kunnen regelen in de app en hoe service flows op de website verbeterd konden worden. Op dit moment zijn onze specialisten samen met het team van Simyo doorlopend bezig met optimalisaties, zoals het verbeteren van de chatbot. Zo blijven we samen ook na de succesvolle eerste release bouwen aan een nóg beter platform.

simyo-cover makerstreet phone
Simyo tshirt makerstreet

"Wij hebben een hele goede samenwerking. De mensen van MakerStreet zijn creatief en strategisch. Daarmee dragen ze echt bij aan de kwaliteit en succes van simyo op het vlak van digitale service, commercie en klanttevredenheid."

Bart van den Berg - Directeur bij simyo,

Een Tinnen Huwelijk

Al meer dan 10 jaar werken we samen met Simyo aan tal van digitale producten. Zowel op projectbasis als interimbasis; net wat het beste past bij de vraag. Wij zijn dan ook extreem trots dat Simyo al 30 keer is verkozen tot de Beste Mobiele Provider door de Consumentenbond.

samenwerking simyo

Mogelijk gemaakt door deze agencies

ResoluutResoluut

Resoluut

Visual Design

SaxumSaxum

Saxum

Front-end Development & UX Design

Mr KoreanderMr Koreander

Mr Koreander

UX copy

NounNoun

Noun

Agile Professionals

TouchtribeTouchtribe

Touchtribe

Composable Commerce & Platform Development

Milkshake researchMilkshake research

Milkshake research

UX Research & Proposition Validation

Benieuwd naar de resultaten van deze case?

En we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Bekijk ook andere cases

Cheaptickets overview
CheapTickets.nl

Digital Commerce

Proposition Design

Atida overview
Atida

Design

Digital Commerce

Operational Acceleration

Proposition Design

nationale nederlanden overview
Nationale-Nederlanden

Innovation

Operational Acceleration

Proposition Design